අපි පසුගිය සතියේ සාකච්ඡාව නතර කළේ ලෙවී ස්ට‍්‍රවුස් විසින් ඉදිරිපත් කළ ව්‍යුහවාදී අදහස් සම්බන්ධයෙන් ජුඩිත් බට්ලර් කරන විවේචනය එක්ක. මූලික වශයෙන් ගත්තොත් ඒ විවේචනයේ පදනම වුණේ මේ ව්‍යුහවාදයට තියෙනවා සමස්තකරණය පිළිබ අපහසු සම්බන්ධයක්. ඒ කියන්නේ ඒක එක්වරම සියලූ ආකාරයේ සමස්තකරණ, විශ්වීයත්ව, සාර්වත‍්‍රික විවේචනය කරනු ලබනවා, විවේචනයට තර්කයක් ගෙන එනවා.

Read more ...
Write comment (1 Comment)

අපි පසුගිය සතියේ සංවාදය නතර කළේ ලෙවී ස්ට‍්‍රවුස් ගේ ව්‍යුහවාදය ඇසුරෙන් ස්ත‍්‍රීවාදී සමාජ විද්‍යාවක් බිහිකිරීමට උත්සාහ කරන ප‍්‍රයත්නයන් වල තිබෙනා සීමාවන් ගැන කෙරුනු සාකච්ඡාවක් අතරතුරයි. ඒ සීමාව කුමක්ද කියන එක ඉක්මනින් සංක්‍ෂිප්ත කරල කියනව නම් මෙහෙම එකක්; එවැනි පර්යේෂණයන් වල අරමුණ වෙන්නෙ පුරුෂ මූලික සමාජය ඓතිහාසිකව නිර්මාණය වුණු මොහොත සලකුණු කිරීම, එවිට එහි ප‍්‍රතිඵලයක් ලෙස ඒවා මගින් උපකල්පනයක් කරනවා පුරුෂ මූලික සමාජය බිහිවීමට පෙර තිබුණු යුගයක් පිළිබව.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි පසුගිය සතියේ සාකච්ඡාව නවත්වනු ලැබුවේ සාමාන්‍යයෙන් ස්ත‍්‍රීවාදී ව්‍යාපාරයේ, ස්ත‍්‍රීවාදී පර්යේෂණ කරන අය, ස්ත‍්‍රීවාදය වෙනුවෙන් ලියන අය අතර යම් කිසි ආකාරයක ප‍්‍රවණතාවයක් තියෙනවා  පුරුෂ මූලික සමාජය ඇතිවීමට පෙර තිබුණු සමාජ ක‍්‍රමයන් පිළිබ විශ්ලේෂණයන් කිිරීමට කියන තැනින්. එය මගින් පුරුෂ මූලිකත්වය යනු ස්වාභාවිකත්වයක් නොවේ; එයට පෙර යුගයක් තිබුනා - එම නිසා එයට පසු යුගයක් තිබිය හැක කියන උපන්‍යාසය මත පදනම් වෙලා කටයුතු කරන අය ඉන්නවා.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි පසුගිය සතියේ සාකච්ඡාව අවසන් කළේ ස්ත‍්‍රීත්වය කියන එක කොහොමද නිර්මාණය වුණේ කියන තැනින්. ඒ පිළිබව අපි යම්කිසි ආකාරයක පුළුල් හැඳින්වීමක් කෙරුවා; සිමෝන් දි බෝවා ගේ සිට මාර්ටින් හෛඩගර් වැනි දාර්ශනිකයන් දක්වා අපි ජුඩිත් බට්ලර්ගේ සංවාදය අරගෙන ආවා. ඒ සහා අපි ස්ත‍්‍රිවාදය තුළ සාකච්ඡා වන වැදගත් චින්තිකාවන් විශේෂයෙන් මොනික් විටීග් කියන ප‍්‍රංශ ජාතික චින්තිකාව පිළිබ සාකච්ඡාවකුත් කරනු ලැබුවා.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි සාකච්ඡා කරමින් සිටින ප‍්‍රශ්නය තමයි ලිංගිකත්වය කියන එක අනිවාර්ය ලෙස එක පැත්තකින් පුරුෂ මූලිකත්වය විසිනුත්, අනෙක් පැත්තෙන් විෂම ලිංගික ආධිපත්‍යය විසිනුත් නිර්මාණය කිරීම කියන එක. ඒක තමයි අපි කිව්වෙ ලිංගිකත්වය ගොඩනැංවීම කියන එක සෑම විටම පදනම් වන්නේ නීතියක් මත, එතකොට මේ නීතිය පිටුපසින් ආධිපත්‍යයක් තියෙනවා, අපි දන්නවා නීතියක් ක‍්‍රියාත්මක වෙන්නෙ නැහැ, ඒ නීතිය ක‍්‍රියාත්මක වීමට අවශ්‍ය බලය නොමැති නම්. එතකොට නීතිය කියන එක සමග අත්‍යයන්තයෙන් බැඳුනු එකක් තමයි බලය කියන අදහස.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි පසුගිය සතියේ සංවාදය නතර කළේ ජුඩිත් බට්ලර් විසින් කොහොමද මොනික් විටීග් විසින් යෝජනා කරනු ලබන පුරුෂ මූලික සහ විෂම ලිංගික සමාජීය ලිංගිකත්වයෙන් මිදුණු පාරිශුද්ධ ස්ත‍්‍රී ලිංගිකත්වයක් සොයාගෙන යාම මිත්‍යාවක් ලෙස ප‍්‍රතික්ෂේප කරන්නේ ඇයි කියන තැනින්. එය ප‍්‍රතික්‍ෂෙප කරන්න ජුඩිත් බට්ලර් මූලික වශයෙන් තර්ක දෙකක් ගෙන එනු ලබනවා.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි පසුගිය සතියෙ අවසන් කළේ මොනික් විටීග් ගෙ නිරීක්‍ෂණයක් ඇසුරෙන්. ඒ තමයි මොනික් විටීග් විසින් එක්තරා ආකාරයකට යෝජනා කරනවා ස්ත‍්‍රී විමුක්ති අරගලය සහ ස්ත‍්‍රියගේ ලිංගිකත්වය අතර සම්බන්ධය පිළිබඳ සාකච්ඡාවක්. ඒ සාකච්ඡාවෙදි එයා මතු කරන කාරණය තමයි ඒ තමයි අපගේ ප‍්‍රජනන ඉන්ද්‍රියයන් කේන්ද්‍රකර ගෙන ලිංගිකත්වය අර්ථකථනය කිරීම තේරුම් ගැනීම වෙනුවට ඒ ප‍්‍රජනන ඉන්ද්‍රියයන් ඉක්මවූ විකල්ප ලිංගික අනන්‍යතාවයක් වෙනුවෙන් ස්ත‍්‍රීවාදය පෙනී සිටිය යුතුයි කියන අදහස. ඒ අදහස තමයි මොනික් විටීග් එයාගෙ The Lesbian Body කෘතිය මගින් මූලික වශයෙන් යෝජනා කරන්නෙ.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි පසුගිය සතියේ සාකච්ඡා කළේ මොනික් විටීග් ගෙ The Lesbian Body කෘතිය සම්බන්ධයෙන් ජුඩිත් බට්ලර් කරන සාකච්ඡාව. දැන් මේ කෘතියෙ මූලික වශයෙන් ගත්තහම මොනික් විටීග් විසින් යෝජනා කරනු ලබන දෙය තමයි; මිනිසාගේ ලිංගික්‍තවය කියන එක ලිංගේන්ද්‍රියන් කේන්ද්‍ර කරගෙන අපි කරනු ලබන තේරුම් ගැනීම අභියෝගයට ලක් කළ යුතු බව සහ එසේ අභියෝගයට ලක් කළ හැකි බව.

Read more ...
Write comment (0 Comments)

අපි දන්නවා සාම්ප‍්‍රදායිකව ස්ත‍්‍රීවාදය කියන එක සාකච්ඡා කරන්නෙ ස්ත‍්‍රිය දෙවෙනි පන්තියේ පුරවැසියෙක් වීම, එයාට සමාජය තුළ කිසියම් ආකාරයේ දෙවෙනි කොට සැලකීමක් ලැබීම, එයාට සමාන අවස්ථා හිමි නොවීම, එයාට සමාන වැටුපක් හිමි නොවීම, ඔවුන්ට පාර්ලිමේන්තු නියෝජනය අනුපාතිකව අඩුවෙන් හිමිවීම, රැකියා වෙළදපොලේ අනුපාතිකව අඩු අගයක රැකියා නියුක්තියක් හිමිවීම මෙවැනි දේවල් පිළිබදව. මුල් කාලයේ සාම්ප‍්‍රදායික ස්ත‍්‍රීවාදී අරගලය විසින් වැඩිපුර අවධානයක් යොමු කලේ මෙවැනි කාරණා වෙනුවෙන්.

Read more ...
Write comment (0 Comments)
Page 1 of 3